"Преотстъпване" на работник за част от работното му време?
Публикувано на: 28 Яну 2015, 17:43
Здравейте!
Моля за помощ в следната ситуация:
Две фирми в IT бранша изпълняват поръчки за клиент от чужбина. Едната има 20 служители и е наела голям офис от частно лице със забрана да го преотстъпва. Втората има 2-ма служители. От взаимен интерес е работата на служителите и от двете фирми да работят в съседство не само защото работят за един и същ клиент от чужбина, но и защото понякога разработват различни елементи на един и същ проект.
Проблемът е, че втората фирма няма как да плаща наем на първата за използваните от нейните служители работни места. За да компенсира това, собственикът (и управител) на по-малката се е договорил устно с управителя на по-голямата, двамата му служители да се включват за по 8 часа на месец (два дни по 4 часа) в работата по проекти на по-голямата фирма. Което става в рамките на работното им време по договора им с малката фирма. Но не фигурира като условие в него, защото при назначаването им тази ситуация още не беше предвидена. А след като възникна, се чудим дали е законно подобно "преотстъпване" да фигурира в такъв договор!?!
Въпросът ми е, ако това положение се оформи като споразумение между двете фирми, този "бартер" влиза ли в противоречие с някой нормативен документ?
Знаем, че вероятно без адвокат няма да можем да се справим, но ми се ще поне ориентировъчно да сме по-наясно със съществуващите възможности.
Благодаря предварително за отзивчивостта!
Моля за помощ в следната ситуация:
Две фирми в IT бранша изпълняват поръчки за клиент от чужбина. Едната има 20 служители и е наела голям офис от частно лице със забрана да го преотстъпва. Втората има 2-ма служители. От взаимен интерес е работата на служителите и от двете фирми да работят в съседство не само защото работят за един и същ клиент от чужбина, но и защото понякога разработват различни елементи на един и същ проект.
Проблемът е, че втората фирма няма как да плаща наем на първата за използваните от нейните служители работни места. За да компенсира това, собственикът (и управител) на по-малката се е договорил устно с управителя на по-голямата, двамата му служители да се включват за по 8 часа на месец (два дни по 4 часа) в работата по проекти на по-голямата фирма. Което става в рамките на работното им време по договора им с малката фирма. Но не фигурира като условие в него, защото при назначаването им тази ситуация още не беше предвидена. А след като възникна, се чудим дали е законно подобно "преотстъпване" да фигурира в такъв договор!?!
Въпросът ми е, ако това положение се оформи като споразумение между двете фирми, този "бартер" влиза ли в противоречие с някой нормативен документ?
Знаем, че вероятно без адвокат няма да можем да се справим, но ми се ще поне ориентировъчно да сме по-наясно със съществуващите възможности.
Благодаря предварително за отзивчивостта!