Страница 1 от 1

Нарушаване на GDPR от банка

МнениеПубликувано на: 23 Фев 2023, 23:46
от koi_sum_az
Здравейте,
имам следното питане. Клиент съм на една от големите банки в България. Преди месец изтеглих сума пари от лична сметка на каса в клон на банката. След като напускам клона на банката, служителката на касата е допуснала грешка и е обслужила следващия клиент като е изтеглила сума от моята сметка за клиента и е предоставила разписка за тегленото с моите лични данни. ЕГН, номер на лична карта, адрес, номер на сметка, три имена, и дата на издаване на личната карта. Парите ги върнаха по сметката ми, но след като засегнах въпроса с личните данни ми отговориха, че клиента щял да я върне в клона. Но това е без значение след като личните ми данни вече са изтекли към трето лице. На следващия ден посетих клона и ми казаха, че клиента вече бил върнал разписката и те я били унищожили.
Имам намерение на пусна сигнал или жалба до КЗЛД. Като основното ми питане е дали имам достатъчно доводи за пускане на съдебен иск срещу банката с искане за обезщетение/компенсация. С няколко думи, дали едно такова дело би имало успех или е по-вероятно да изгубя и да се нахакам с плащане на една солидна сума разноски по делото за двете страни.
Поздрави

Re: Нарушаване на GDPR от банка

МнениеПубликувано на: 24 Фев 2023, 09:41
от kalahan2008
Има смисъл от иск, само ако за Вас са настъпили вреди, които може да докажете. В случая не уточнявате какви вреди сте претърпял/а, а и изглежда няма такива. При това положение трудно ще спечелите такова дело.

Re: Нарушаване на GDPR от банка

МнениеПубликувано на: 24 Фев 2023, 10:21
от vili_spasova
Абсолютно подкрепям мнението на Калахан. Трябва да можете да докажете, че сте претърпели вреди и в какъв размер за да има смисъл от иск. Иначе пак можете да се жалите, но крайният резултат вероятно ще бъде предписание от КЗЛД по отношение дейността на банката. И като краен резултат най-много да пострада нещастната служителка, която е допуснала тази наистина много неприятна грешка. Не оправдавам действията, но всеки греши. Има много по-страшни и непоправими грешки от едни лични данни, които по невнимане на служителка са станали достояние на друго физическо лице.