2021-03-08 0
С пускането в действие на представената стратегия ACCELERATE, компанията ще се подготви своевременно за дълбоките промени в автомобилната индустрия. Подобно на решителната промяна на посоката със старта на глобалната електрическа офанзива, сега Volkswagen ускорява решението и на другите големи предизвикателства на бъдещето – софтуерната интеграция в автомобилите и подобряването на потребителското преживяване в дигиталното пространство следва да се превърнат в ключови сфери на компетентност на компанията. Volkswagen ще се стреми да привлече нови групи клиенти при прилагането на базираните на данни бизнес модели и да използва свързаните с тях допълнителни източници на приходи. Сред целите на компанията е и превръщането на автономното движение в достъпна за широк потребителски кръг възможност още преди края на десетилетието. "Електрическата мобилност беше само началото – наистина драстичните промени тепърва предстоят. С новата стратегия ACCELERATE ние ще ускорим развитието си към цифровото бъдеще", заяви главният изпълнителен директор на Volkswagen Ралф Брандщатер. "През следващите години ще променим Volkswagen както никога досега."
С обявяването на новата стратегия ACCELERATE Volkswagen се стреми да се превърне в "най-привлекателната за потребителите марка за устойчива мобилност". За целите на ускорената трансформация компанията ще преследва развитие в три стратегически движещи фактора по отношение на стойността - "стойност на марката", "гъвкави платформи" и "бизнес с висока стойност", всеки от които е подкрепен от конкретни мерки и амбициозни цели.
Големите обеми на продажбите на компанията ще осигурят необходимия мащаб за внедряване на софтуерните решения в групата Volkswagen. По този начин софтуерната интеграция в автомобила и потребителското преживяване в дигиталното пространство ще се превърнат в основни сфери на компетентност на марката Volkswagen. За тази цел Volkswagen застава начело на развитието на ориентираната към потребителите цифрова екосистема с моделите от ID. фамилията в ролята на пионери. В тази връзка в рамките на компанията е учредено динамичното проектно звено ID. Digital, което ще разработва и осигурява онлайн “over-the-air” актуализации на софтуера на всеки 12 седмици със старт през лятото на 2021 година. По този начин ще се осигури своевременна актуализация на софтуера на превозните средства през целия жизнен цикъл и те ще стават все по-добри и по-добри с добавянето на нови функции. Очаква се още в рамките на следващите две години по пътищата да е налице напълно мрежово свързан автопарк от над 500 000 превозни средства, чрез който Volkswagen ще може да превръща непосредствените отзиви от страна на потребителите в подобряване и нови функции в тяхна полза.
С превръщането на автомобила в софтуерно ориентиран продукт, Volkswagen създава свободно пространство за поява и разгръщане на нови, базирани на данни бизнес модели, насочени към намаляване на пречките пред масовия достъп до индивидуална мобилност и едноременно с това предлага много привлекателни за потребителите пакети от услуги. По този начин Volkswagen се стреми да генерира допълнителни приходи през целия експлоатационен живот на автомобила чрез услуги за зареждане и доставка на електроенергия чрез софтуерно базирани функции, които клиентите могат да резервират при необходимост или по желание, както и чрез развитието на автоматизираното шофиране.
Компанията също така планира значително намаляване на комплексността на структурата на продуктовата си гама. Бъдещите поколения автомобили ще се произвеждат в много малък брой различни версии, а индивидуалната конфигурация при закупуването на автомобила вече няма да се определя от хардуера. Всяко ново превозно средство ще разполага с почти всички възможности от самото начало, а клиентите ще могат да добавят желаните от тях функции при необходимост и по всяко време, използвайки дигиталната екосистема в автомобила. По този начин сложността на производството значително ще се намали.
Volkswagen вече има заделени средства в размер на около 16 милиарда евро за инвестиции в бъдещите тенденции на развитие в областта на електрическата мобилност, хибридизацията и дигитализацията в периода до 2025 година. За осигури финансирането на значителния обем бъдещи инвестиции, компанията ще работи систематично за повишаване на своята ефективност, прилагайки стратегията ACCELERATE. Очаква се до 2023 година да бъде постигнат целевият оперативен марж от минимум 6%, както и да бъде осигурена стабилността му в дългосрочен план.
Основният фокус в тази насока ще бъде съсредоточен върху постигането на по-голяма устойчивост по отношение на пазарните колебания. За да постигне тази цел, Volkswagen ще се стреми да намали фиксираните разходи с 5% преди 2023 година, да увеличи производителността на производствените си мощности с по 5% годишно, да оптимизира материалните си разходи със 7% и да изведе всички региони в зоната на положителния баланс в дългосрочен план. На пазарите в Южна Америка и САЩ Volkswagen полага усилия да излезе на нула още през текущата фискална година. В Северна Америка компанията вече отчита печалба на фона на неблагоприятната пазарна конкюнкура със спад на обема на продажбите с около 15%, докато намалението на продажбите в Южна Америка е с цели 30%.
Volkswagen планира поредното ускорение на своята електрическа кампания в глобален мащаб – в периода до 2030 година марката ще увеличи пазарния си дял в продажбите на изцяло електрически автомобили в Европа до над 70% - това е двукратно увеличение в сравнение с предишната планирана цел в размер на 35%. На пазарите в САЩ и Китай марката се насочва към постигане на пазарен дял на EV (електромобили) от над 50% в същия период. За да постигне изпълнение на планираните цели, Volkswagen възнамерява да представя ежегодно поне по един нов BEV (електромобил, задвижван изцяло с акумулаторни батерии) модел. Разполагащият със система за двойно предаване ID.4 GTX1 ще дебютира на пазара през първото полугодие на 2021 година, следван от спортния ID.51 през втората половина на същата година. Седемместният електрически SUV модел ID.6 X / Cross1 за китайския пазар ще бъде пуснат на пазара през есента. Плановете за лансиране на нов електрически модел за пазарния сегмент под ID.32 с базова цена от 20 000 евро се ускоряват с две години до 2025 година.
Специалистите на Volkswagen ще усъвършенстват непрекъснато модулната технологична платформа за електрически автомобили (MEB) с оптимизация на динамичните характеристики, мощността на зареждането и продължителността на автономния пробег. Volkswagen иска да се възползва от своите предимства на шампион в областта на модулните платформи и при следващото поколение модулна архитектура за електромобили с ниска каросерия и високи динамични показатели - Scalable Systems Platform. Очаква се тя да бъде внедрена за първи път в серийно производство през 2026 година в проекта за флагман на марката Volkswagen под названието Trinity.
Гамата от модели с двигатели с вътрешно горене също ще се развива и усъвършенства паралелно с ускоряването на кампанията в областта на електрическата мобилност. Всички основни модели, включително Golf, Tiguan, Passat, Tayron и T-ROC, ще получат наследници. Ралф Брандщетер посочва - "Двигателите с вътрешно горене ще продължат да бъдат необходими, но те трябва да станат максимално ефективни. Затова следващото поколение на нашите основни продукти – без изключение световни модели, ще бъде оборудвано с последно поколение plug-in хибридна технология за задвижване с автономен пробег на електричество до 100 километра."
Клиентите на марката ще могат за първи път да изпитат на живо в автомобил всички бъдещи планове на Volkswagen през 2026 година, когато новият флагман Trinity ще събере в едно всички елементи. Новият модел ще се превърне в еталон в три отношения - технологично, по отношение на бизнес модела 2.0 и по отношение на новия подход към производството в завода във Волфсбург.
Trinity ще даде възможност за автоматизирано шофиране на ниво Level 2+ от самото начало и ще позволи достигане на Level 4 в бъдеще. "Trinity ще се превърне в своеобразна машина на времето за нашите клиенти, спестявайки им време и стрес. В същото време тази технология не бива да се превръща в изолирано достояние на отбрани елити, поради което е замислена за мащабиране в големи обеми, за да я направим достъпна за широк кръг потребители", посочи Ралф Брандщетер.
Продажбата на около 6 милиона автомобила годишно осигурява на компанията критичната маса, от която се нуждае за постигане на икономии от мащаб за масово разпространение на автономното движение, което се развива и усъвършенства постоянно и ще бъде внедрено в глобален мащаб. Поставяйки началото с премиерата на Trinity през 2026 година, марката Volkswagen ще поеме лидерската позиция в Volkswagen Group, изграждайки структурата от невронни връзки на изцяло свързаната в обща комуникационна мрежа продуктова гама, по която превозните средства непрекъснато ще обменят данни помежду си - например за актуалната пътна обстановка, за препятствия по маршрута или за пътнотранспортни произшествия. Това ще даде възможност на Volkswagen да създаде самообучаваща се система с участието на милиони превозни средства, която ще бъде от полза за клиентите на всички марки в състава на Volkswagen Group.