2019-08-26 0
На тазгодишното международно автомобилно изложение IAA във Франкфурт, Volkswagen ще отбележи две световни премиери. В допълнение към изцяло електрическия модел ID.3, брандът ще представи пред публиката на изложението своето ново лого, както и новия дизайн на марката под мотото "Новия Volkswagen". Следвайки стъпките на "костенурката" и Golf, новият ID.3 ще постави началото на нова ера за марката Volkswagen - електрически, с пълна комуникационна свързаност и неутрален въглероден баланс.
Компанията ще премине процес на трансформация от чисто автомобилен производител в доставчик на услуги за мобилност, надхвърлящи границите на личния автомобил на клиента. За тази цел структурата на продажбите на марката ще претърпи фундаментална промяна заедно с дилърите, а маркетинговата дейност ще бъде изцяло пренастроена.
"Тазгодишното издание на международното автомобилно изложение IAA във Франкфурт ще отбележи повратен момент в стратегическото преориентиране на марката Volkswagen. Резултатите от нашата работа ще станат видими с модела ID.3 и новия дизайн на марката", обяви във Волфсбург главният изпълнителен директор на Volkswagen Леки автомобили Ралф Брандщетер. "Очакваме с нетърпение да представим „Новия Volkswagen“ пред публиката."
"В момента Volkswagen взима и прилага много смели решения в почти всички области на своята дейност и цялостното ребрандиране е логично следствие от стратегическото преориентиране на нашата марка", сподели Юрген Щакман, отговорен за продажбите, маркетинга и следпродажбеното обслужване член на управителния съвет на компанията. "Гордея се много с постигнатото и смятам, че "Новия Volkswagen" носи мощно, свежо, позитивно и привлекателно послание."
Главният дизайнер на Volkswagen Клаус Бишоф, който е имал ключова роля в разработката на новата корпоративна идентичност (CI), заяви - "Новият дизайн на марката отразява мобилността във вида, който се е пре-върнал в естествена част от живота на хората. Компанията Volkswagen винаги е била основен елемент от усилията в тази насока. В новата ера на мобилността, нашето мото е "digital first" - без никакви филтри и ограничения.“
За разлика от обичайната практика в автомобилния бранш, новият дизайн на марката не е разработен от външни агенции, а от съвместен екип на отделите по дизайн и маркетинг във Volkswagen. Внедряването на новия дизайн е осъществено с пълното участие на всички отдели на компанията за рекордно време от девет месеца с помощта на нова концепция, разработена от Volkswagen специално за тази цел.
Новата схема на цялостното представяне на марката ще бъде не само по-смела и цветна, но и подчертано цифрово ориентирана - от логото на Volkswagen до подбора на изображенията, които ще се използват в комуникационните кампании. Визуалният език на марката ще бъде много по-различен от този, който Volkswagen използва до момента. Йохен Зенгпийл, главен маркетинг директор на Volkswagen, сподели - "По принцип целта ни в бъдеще няма да бъде демонстрацията на твърде перфектен, рекламен свят. Искаме да бъдем по-човешки и по-живи в цялостното си представяне, да възприемаме повече и по-често гледната точка на клиента и да разказваме истински, автентични истории.” В бъдеще фокусът ще се измести и няма да се акцентира толкова върху автомобилите, колкото върху живота и мобилните преживявания на хората.
Символът и запазената марка на тази философия ще бъде новото лого. То ще бъде сведено до основните си елементи и ще бъде представено с нов, плосък и двуизмерен дизайн. За първи път Volkswagen ще има звуково лого, което ще замени бившия слоган. Освен това в бъдеще марката ще говори с женски глас.
Преходът следва да се осъществи на няколко вълни, като се използва подход с последователна оптимизация на разходите и икономия на средства. Като цяло на промяна подлежат 171 пазара, а в повече от 10 000 центрове на дилъри и сервизни партньори по целия свят ще бъдат подменени около 70 000 лога. От тази гледна точка ребрандирането на Volkswagen ще бъде една от най-мащабните кампании от този тип в автомобилната индустрия в глобален план.
Новият дизайн на марката е резултат от стратегията Transform 2025+, която компанията Volkswagen следва от есента на 2015 година. Марката вече се подготвя за осъществяване на втората фаза от програмата Transform 2025+, която включва внедряване на стратегията за електронна мобилност и цифровизация. Този процес ще бъде съпроводен с основна пренастройка на комуникацияте на компанията с нейните клиенти. В качеството си на автомобилен производител, Volkswagen за първи път ще бъде в състояние да комуникира директно с клиента благодарение на свързаността на автомобила, дилърите и потребителите в изцяло фокусираната върху клиента цифрова екосистема на Volkswagen.